کد خبر: 907606
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
سعيد حجاريان در مصاحبه با روزنامه اعتماد به سبك خیال‌پردازی‌های دوستش، اكبر گنجي، شرايط كشور را به‌گونه‌‌ رمان توصيف كرده و برنامه جناح مقابل را چنان ترسيم نموده است كه خودشان هم بشنوند، تعجب مي‌كنند.

سعيد حجاريان در مصاحبه با روزنامه اعتماد به سبك خیال‌پردازی‌های دوستش، اكبر گنجي، شرايط كشور را به‌گونه‌‌ رمان توصيف كرده و برنامه جناح مقابل را چنان ترسيم نموده است كه خودشان هم بشنوند، تعجب مي‌كنند.
او پیش‌بینی كرده كه روحاني به يكي از اين دو صورت حذف خواهد شد: يا با انتخابات زودهنگام يا تغيير قانون اساسي!
درباره انتخابات زودهنگام انتخابات مجدد را بين جناح مقابل و « بدلي‌هاي اصلاح‌طلب» دانسته كه نهايتاً جناح راست با مشاركت پايين پيروز خواهد شد و ممكن است نظاميان يا نظاميان و روحانيون قدرت را تقسيم كنند. مسعود بهنود قبل از چاپ روزنامه اعتماد از محتواي اين گفت‌وگو خبردار شده و در توئيتي به تبليغ اين مصاحبه پرداخته و آن را دقيق ارزيابي كرده است. اما هركس اين مصاحبه را بخواند درخواهد يافت كه سطح تخيل و داستان‌سرایی آن نشان مي‌دهد، مصاحبه‌شونده مبتني بر متون كلاسيك كه خوانده است، اظهارنظر مي‌كند و گويي اصلاً در ايران نيست. البته تزهاي قبلي حجاريان كه اصلاحات را به خاك سياه نشاند و همگي شكست خورد، ظاهراً براي ايشان درس‌آموز نبوده است. اميدواريم اين مصاحبه را تا صبح انتخابات 1400 در جيب خود داشته باشيم.

بزک بدعهدی‌ امریکا در روزنامه دولتی!

عباس عبدي در گفت‌وگو با روزنامه ايران انتقاداتي تكراري از دولت روحاني دارد. اينكه دولت تيم اقتصادي خوبي نچيده است. اينكه دولت نتوانست با بدنه سياسي و اجتماعي خود پيوند برقرار كند. اينكه دولت نتوانسته به وعده‌های انتخاباتي‌اش عمل كند و ... اما سخنان عبدي در مورد برجام دو نكته جالب‌توجه دارد. اول آنكه عبدي بر اين نظر كه بالا رفتن توقعات از برجام تقصير خود دولت است، صحه مي‌گذارد، وقتی‌که مي‌گويد: «از يك جهت موقعيت دولت نسبت به گذشته ضعيف‌تر شده است زيرا شعارهايي درباره برجام داده شد كه واقعي نبود، يعني برجام بيش از آنچه بود، برجسته شد. اكنون عملاً آن شعارها خلع سلاح شده است. رئيس جمهوري و دولت نبايد براي عبور از مشكلات، برجام را بيش از ظرفيت آن، برجسته مي‌كردند. »
اما نكته دوم جالب‌تر است و آن اينكه عبدي به عنوان يك تحليل‌گر سياسي مي‌گويد: «برجام منهاي امريكا يك مسئله جديد است، اين كاملاً درست است. شايد همان موقع كه برجام تصويب شد، كسي فكر نمي‌كرد با چنين وضعيتي رو به رو شويم كه دولت ايالات متحده زير بديهي‌ترين قول‌هاي خود بزند تا جايي كه حتي اتحاديه اروپا را عصباني كند و به واكنش وادارد. بنابراين كاملاً موافقم كه امر كاملاً پيش‌بيني‌ناپذيري بود. »
عبدي در حالي از پیش‌بینی ناپذيري عهدشكني امريكا مي‌گويد كه اتفاقاً مهم‌ترين انتقاد به دولت روحاني در ماه‌هايي كه مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5 انجام مي‌شد، انتقاد به دليل اعتماد به امريكا بود. بارها و بارها شخص رهبري گفتند اعتماد به امريكا اشتباه است؛ گفتند من به مذاكره با امريكا خوش‌بین نيستم. عباس عبدي و همفكرانشان آن زمان تصور مي‌كردند خوش‌بین نبودن رهبري به مذاكره با امريكا به چه دليل است؟غير از آن بود كه خط دشمني امريكا و خيرنخواهي‌اش براي ايران را به وضوح مي‌ديدند؟ واقعيت اين است خيلي‌ها در رسانه‌ها و تريبون‌هاي مختلف امروزي را كه امريكا برجام را به هم بزند، پیش‌بینی كردند، اما دولتمردان نخواستند كه بشنوند.

بي بي سي؛ تلويزيون ملکه و نوه‌هایش

پخش زنده مراسم ازدواج نوه ملكه انگليس از تلويزيون بي بي سي اتفاق جالب‌توجهی در قرن 21 به شمار مي‌رود. بي بي سي كه مدعي بی‌طرفی در انعكاس اخبار و رويدادهاست و خود را يك رسانه حرفه‌اي مي‌داند، در روزهاي گذشته برنامه‌هاي متعددي در مورد نزديكي به روز برگزاري مراسم جشن ازدواج نوه ملكه انگليس پخش كرد و روز گذشته هم با قطع برنامه‌هاي عادي خود به انعكاس زنده و كامل اين مراسم پرداخت؛ خبر فوري، ورود عروس به مراسم! خبر فوري، آغاز خطبه عقد! خبر فوري، حلقه عروس! خبر فوري، شاهزاده هري ريش‌هايش را نزده است! خبر فوري، لباس عروس چقدر ساده است! خبر فوري، در مورد تاج عروس بعداً صحبت مي‌كنيم! سطح نازل چنين خبرهايي و تنزيل سطح يك رسانه خبري سياسي به مثابه عكاس و فيلمبردار مراسم عقد و ازدواج، باعث شد برخي كاربران فضاي مجازي به بي‌بي‌سي مشي سلطنت طلبانه و نازلش را تذكر دهند. يكي از كاربران توئيتر در خطابی طعنه‌آمیز به حسين باستاني تحليل‌گر بي بي سي نوشت: «دارم فكر مي‌كنم انسان محترمي مثل آقاي حسين باستاني چه حسي داره وقتي امروز اين پخش زنده با ريزترين جزييات از عروسي دونفر رو با زبان فارسي از شبكه‌‌‌ «خبري‌اي» كه براش كار مي‌كنه مي‌بينه؟ با كمال احترام من باشم از حس حقارت دق مي‌كنم. » و كاربر ديگري مي‌نويسد: «سي‌ان‌ان و بي بي سي ساعت‌هاست به‌صورت زنده ازدواج سلطنتي را پخش مي‌كنند. واقع اين موضوع این‌قدر مهم است كه يك رسانه بین‌المللی براي پخش اين برنامه، برنامه‌هاي عادي را قطع كند؟ جلسات رأی اعتماد و سوگند رئيس جمهور و ... را هم این‌طوری پخش نمي‌كنند. تعريف رسانه همين است يا من اشتباه مي‌كنم؟» هر بار در تولد نوه‌هاي ملكه انگليس هم همين پوشش خبري ذوق ناك! از بي‌بي‌سي ديده مي‌شد و كماكان روشن نيست اگر بي‌بي‌سي فارسي براي فارسی‌زبان‌هاست، چرا بايد براي عقد و عروسی و تولد خاندان سلطنتي این‌طور ذوق‌زده بشود!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
مردم فقیر انگلیس "در برابر ریخت وپاش های خانواده سلطنتی انگلیس " نیاز به رابین هود جدید دارند " تا عملکردهای بی محتوائی خانواده سلطنتی انگلیس را " به چالش بکشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار